Kapstokstichting

De Kapstokstichting, opgericht in Sint Tunnis, heeft als voornaamste doel kleine organisaties binnen de gemeenschap te ondersteunen en te ontzorgen. De naam van de stichting verwijst naar het idee van een kapstok, waar diverse kledingstukken aan hangen. Net zoals aan een kapstok verschillende items hangen, biedt de stichting een scala aan ondersteuning aan diverse organisaties.

Kapstokstichting vierkant.jpg

De stichting richt zich voornamelijk op clubjes en verenigingen die geen formele stichting zijn en daardoor wellicht belemmeringen ervaren in het organiseren van activiteiten. Dit kunnen bijvoorbeeld het Sinterklaascomité, de Lichtjestocht of de biljartclub zijn.

Concreet biedt de Kapstokstichting verschillende vormen van ondersteuning aan, zoals hulp bij het aanvragen van subsidies, vergunningen, het verantwoorden en administreren van financiën, en het zoeken naar bestuursleden. De stichting streeft ernaar om deze organisaties te ontlasten, zodat zij zich kunnen concentreren op waar zij goed in zijn: het organiseren van activiteiten en evenementen die bijdragen aan de levendigheid en cohesie van de gemeenschap.

Belangrijk is dat de stichting niet de intentie heeft om de rol van deze kleine organisaties over te nemen, maar juist om hen te ondersteunen en te faciliteren, zodat zij hun passie en expertise kunnen benutten zonder zich zorgen te maken over administratieve of organisatorische hindernissen.

We zijn te bereiken met mailadres:  info@kapstokstichting.nl