Oprichting SSAT

Door de maatregelen rondom het coronavirus was het niet vanzelfsprekend dat inwoners alles nog konden of mochten doen. Er ontstonden initiatieven van mensen die graag een ander wouden helpen. De gemeenten Sint Anthonis, Boxmeer, Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert hebben met Sociom en enkele dorpsraden een platform opgesteld waar hulpvragen en aanbod van hulp bij elkaar komen.

Digitaal platform

Met een digitaal platform kunnen alle initiatieven op een plek samenkomen en wordt voorkomen dat vraag en aanbod elkaar mislopen. Er zijn vier platforms opgericht, www.samensintanthonis.nl, www.samencuijk.nl , www.samengrave.nl en www.samenmillensinthubert.nl. In Boxmeer is bewonersplatform www.onsthuus.nl al langer actief.  Op deze platforms kan iedereen een hulpvraag plaatsen of aanbieden om andere mensen te helpen. Ook (vrijwilligers) organisaties kunnen hier informatie over hun aanbod en/of diensten delen.

Samen Zwaaien.jpg